ستاره سرخ

ستاره سرخ

رهسپار با ولایت تا شهادت

مصطفی
مصطفی

فقط حیدر(ع) امیرالمومنین است

موضوعات

عکس

عکس مذهبی

عکس ورزشی

عکس عاشقانه

فیلم

دانلود


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستاره سرخ و آدرس stareiran.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

خبرتحلیلی313

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

مطالب اخير

شهید جهاد مغنیه

شهید مدافع حرم محسن حججی

خبر تحلیلی313

تحویل سال نو ... خانواده های شهدا در کنار مزار شهدا

تحویل سال نو در شلمچه

بارش برف در دومین روز سال 1393 در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

نگاه به نا محرم

love..............

شارژ رایگان همراه اول در ایام نوروز

افسران جنگ نرم

پست ترین انسان

حجاب و خوبی

عکس آقا

چفیه و چادر

امام رئوف

سینما و انقلاب

پسر حزب الهی

رسوایی

زنان مومن

نازنین

و الله مخرج ما کنتم تکتمون

رابطه سلفی ها و اسرائیل

ابو تراب

مجید و بی بی

لطیفه تلخ

شهید دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها

70 میلیون

دعا برای عاقبت به خیری

نوبت به نوبت

جمعه دگر......

نويسندگان

مصطفی

پیوند های روزانه

پایگاه خبر تحلیلی 313

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 46
بازدید هفته : 173
بازدید ماه : 171
بازدید کل : 10654
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1






در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه

رد پای انگلیس در بحرین

رد پای انگلیس در تحولات بحرین

انگلیس که نیروهای مسلح بحرین را آموزش و مدیریت می کند از ترس حکومت حمد آل خلیفه از سقوط، دولت وی را به رویکرد سیاست استفاده از چماق بعد از به نتیجه نرسیدن سیاست استفاده از هویج راهنمائی کرد و حمله ناگهانی تانک‌ها و نیروهای امنیتی بحرین به میدان مروارید در منامه، محل تجمع مسالمت‌آمیز هزاران نفر از مردم معترض به حاکمیت بحرین نمایانگر این واقعیت است. حکومت بحرین، به تقلید از کویت، اعتبار خاصی را منظور و وعده کرده که به هر بحرینی معادل سه هزار دلار پرداخت نماید.

انگلیس که نیروهای مسلح بحرین را آموزش و مدیریت می کند از ترس حکومت حمد آل خلیفه از سقوط، دولت وی را به رویکرد سیاست استفاده از چماق بعد از به نتیجه نرسیدن سیاست استفاده از هویج راهنمائی کرد و حمله ناگهانی تانک‌ها و نیروهای امنیتی بحرین به میدان مروارید در منامه، محل تجمع مسالمت‌آمیز هزاران نفر از مردم معترض به حاکمیت بحرین نمایانگر این واقعیت است. حکومت بحرین، به تقلید از کویت، اعتبار خاصی را منظور و وعده کرده که به هر بحرینی معادل سه هزار دلار پرداخت نماید. اما ، مردم ناراضی که در ابتدا بهبود وضعیت اقتصادی و تأمین آزادی‌های بیشتر سیاسی و اجتماعی را طلب می‌کردند، خواهان تغییر در ساختار حکومتی را در رأس خواسته‌های خود قرار داده اند.

با هماهنگی لندن وواشنگتن سحر‌گاه روز پنجشنبه، و بدون دادن هر نوع اخطار قبلی تانک‌ها میدان مروارید را محاصره و چکمه‌پوشان امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله علیه مردم وارد عمل شدند. دست کم ده ها کشته و صد‌ها نفر زخمی شدند.

بیمارستان مرکزی شهر پس از انتقال مجروحان صحنه دوم بحران در منامه شد.

حتی پیش از شکل گرفتن و پیروزی سریع مردم علیه حکومت بن‌علی در تونس و مبارک در مصر، بحرین آبستن ناآرامی بود. با وجود تلاش دولت و حکومت حمد در جهت آزاد سازی تدریجی جامعه، اکثریت شیعه مذهب مردم در بحرین هرگز با حکومت اقلیت سنی و حاکمیت خانواده آل خلیفه روی سازگاری کامل نداشتند.

محل اولیه زندگی قبیله حاکم بحرین بندر ام‌القصر در عراق کنونی بود. خانواده حمد بن عیسی آل‌خلیفه در قرن هجدهم از کویت به بحرین رفته و متعاقباً پس از پیروزی در جنگ‌های قبیله‌ای و عقد قراردادی با انگلیسی ها در سال ۱۸۲۰، در آن جزیره به حکومت

رسیدند.

حمد بن عیسی در سال ۱۹۹۹ امیر بحرین شد و در سال ۲۰۰۲ عنوان امیر را کنار نهاد خود را شاه خواند.

بحرین که از سه هزار سال پیش بخشی از امپراطوری ایران در خلیج فارس بود در سال ۱۹۷۱ با خیانت محمد رضا پهلوی به استقلال دست یافت. اقتصاد اولیه بحرین متکی به صادرات نفت بود. پس از کاهش تدریجی ظرفیت تولید نفت، بحرین اینک به سمت تجارت خارجی، صادرات مجدد و بانکداری رو آورد که بشدت وابسته به اقتصاد انگلیس بود و هست. بنابراین وخامت اوضاع اقتصادی انگلیس یکی از دلائل اصلی بحران اقتصاد فعلی در بحرین بشمار می رود.

موقعیت جغرافیایی بحرین در آب‌های خلیج فارس از اهمیت استراتژیکی فوق‌العاده برخوردار است. با توجه به این موقعیت و برخورداری از شرایط جانبی، دولت آمریکا ناوگان پنجم نیروی دریایی خود را در بحرین مستقر ساخته است.

با استفاده از تسهیلات دریایی و همچنین در اختیار داشتن یک پایگاه هوایی در بحرین ، نیروهای آمریکایی اقدامات علیه جمهوری اسلامی ایران را ار بحرین مدیریت می کنند و در صورت سقوط دولت شیخ حمد بن عیسی در بحرین، نیروهای آمریکایی به احتمال قوی مجبور به ترک این جزیره خواهند شد.

مقامات دولت آمریکا و انلگیس اقدام نیروهای امنیتی در تهران برای حفظ امنیت شهروندان در مقابله تحریکات مرتبط با روز ۲۵ بهمن بهانه قرار داده آنرا استفاده از خشونت علیه مردم خواندند . اما در قبال اقدامات حاکمیت بحرین و اعمال خشونت آنها علیه مردم در میدان مروارید خیلی ملایم برخورد کردند. عربستان سعودی که خود را حامی حکومت خانواده حمد در منامه می‌داند و در صورت بحرانی‌تر شدن وضعیت، احتمال اعزام نیروهای نظامی به بحرین را نیز مورد توجه قرار خواهد داد، از نزدیک و با

نگرانی تحولات داخلی این جزیره را دنبال می‌کند.

در شرایط اضطراری آمریکا و انگلیس با استفاده از پل معروف ملک فهد که از سال ۱۹۸۶ تا کنون، عربستان سعودی را به بحرین متصل ساخته، با اعزام نیروهای سعودی و کنترل جزیره سعی خواهند کرد که جلوی سقط خانواده حاکم در این جزیره را بگیرند . آمریکا و انگلیس عربستان سعودی را متقاعد کرده اند که با انگیزه‌ای مشابه، سرمایه گذاری برای احداث شاخه دیگری از پل فهد به منظور اتصال به قطر از راه بحرین را قبول کند .قطر و بحرین اخیراً اختلافات حدود ملی مابین خود را با هدف تقویت مناسبات خانواده‌های حاکم، و افزایش شانس حمایت متقابل و ضریب ماندگاری، کنار گذاشته‌اند.

بعد از تونس و مصر تحولات سیاسی منطقه با سرعتی خیره کننده همچنان ادامه یافته است.

دو هفته قبل شیخ خلیفه عمو‌زاده حمد و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت بحرین به قاهره سفر کرد و طی دیدار با ژنرال عمر سلیمان معاون مبارک، از رئیس‌جمهور وقت مصر برای گذراندن ایام تبعید در بحرین دعوت به عمل آورد.

اینک حمد به ماندگاری خود در بحرین‌‌ همان قدر امیدوار است که قذافی در طرابلس. از این جهت حمد به کشتار و سرکوب مردم معترض روی آورده است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 1 فروردين 1390برچسب:,

|